Transport morski

Transport Morski

Na powyższej stronie przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące transportu morskiego, zwanego też oceanicznym, czy wodnym.

Charakterystyka usługi transport morski

Transport morski polega na zorganizowanym i zaplanowanym przewozie drogą morską towarów i ładunków z portu załadunku do portu rozładunku. Towary załadowane w porcie początkowym płyną specjalnie do tego przeznaczonymi statkami (uniwersalnymi, drobnicowcami, kontenerowcami, masowcami) do portów końcowych gdzie nastąpi ich rozładunek i załadowanie na środki transportu do odbiorcy końcowego. Z tego rodzaju transportu korzystamy, gdy chcemy tanio przewieść bardzo dużą ilość towaru i nie zależy nam na krótkim czasie dostawy. Transport morski obejmuje swym zasięgiem niemal cały świat, również Morze Bałtyckie.

Rodzaje usługi

Transport morski klasyczny – towary przewożone są statkami ogólnego przeznaczenia które to mają możliwość przewożenia różnorodnych typów ładunków: sypkich, płynnych, masowych, drobnicy, załadowanych w kontenery, płodów rolnych itd. Transport taki dobry jest przy szybkich dostawach na krótkich trasach.

Transport morski drobnicowy LCL (Less Container Load) – polega na planowanym, zorganizowanym, zwykle regularnym transporcie małych przesyłek typu: listy, paczki, przesyłki kurierskie, palety. Koszt transportu przesyłki uzależniony jest tu od ilości przewożonego towaru. Czas przewozu kontenera z Chin do Polski zamyka się w 35 dniach.

Transport morski kontenerowy FCL (Full Container Load) – zaplanowany, zorganizowany i często regularny transport ładunku drogą morską, który w zależności od wymagań Klienta przebiega według schematu „door to door” lub tylko z portu załadunku do portu rozładunku. Ładunki przewożone są w specjalnie do tego celu przeznaczonymi pojemnikami zwanymi kontenerami. Przewóz kontenera do Polski z Chin trwa około 35 dni. Poniżej podajemy typy kontenerów

Wyróżniamy następujące typy kontenerów:

  • 20′ (dwudziesto-stopowy), posiadający wymiary 2.35 x 2.35 x 5,90 m,
  • 40′ (czterdziesto-stopowy), posiadający wymiary 2.35 x 2.35 x 12 m,
  • 40HQ (czterdziesto-stopowy High Cube), posiadający wymiary 2.35 x 2.70 x 12 m.

Transport morski masowcami – towary przewożone są specjalnie do tego celu przeznaczonymi statkami, które zapewniają odpowiednie warunki transportowanym typom towarów. Towary przewożone masowcami to głownie towary sypkie, kopaliny, płynne, kopaliny, chemikalia, płody rolne, niebezpieczne, mrożonki. Masowce zapewniają idealne warunki określonym typom ładunków, przy jednoczesnym niskim koszcie.

Do głównych typów masowców zaliczamy: tankowce, gazowce, chemikaliowce, siarkowce, rudowce, rudowęglowce.

Transport morsko-lotniczy (multimodalny) – jest odmianą transportu morskiego, polegającą na połączeniu przewozu statkiem z transportem lotniczym. Statek płynie tylko przez określoną część trasy morskiej, zawija do portu pośredniego w którym przeładowywany jest do samolotów i jako cargo lotnicze transportowany jest do kraju docelowego. Najczęściej wykorzystywany jest na takich trasach , jak np. Chiny-Korea-Warszawa lub Chiny-Dubaj-Warszawa czy Chiny-Tajwan-Warszawa.

Składowe usługi

W ramach usługi zamawiający ją klient może prosić o:

  • Załadunek towaru na podstawiony w porcie statek
  • Transport ładunku drogą wodną z portu załadunku do portu rozładunku.
  • Rozładunek statku w porcie końcowym.
  • Dostawa towaru do miejsca załadunku.
  • Transport rozładowanego towaru do odbiorcy końcowego.
  • Odprawa celna ładunku w porcie załadunku lub rozładunku.

Usługi dodatkowe:

Do usług komplementarnych do transportu morskiego można zaliczyć:

  • Dodatkowo płatne ubezpieczenie Cargo.
  • Dostawa ładunku do portu odbioru.
  • Transport towaru z portu odbioru do odbiorcy końcowego.
  • Magazynowanie i składowanie ładunków.
  • Obsługa Agencji Celnej.
  • Doradztwo z zakresu transportu, spedycji i logistyki.

Nasze przewagi

Przewagi konkurencyjne stanowiące o naszej sile:

  • Konkurencyjne ceny, zwłaszcza w transporcie z Azji do Polski
  • Specjalizacja w przewozach z Chin, USA i Rosji.
  • Siatka pewnych i sprawdzonych Partnerów (agentów, armatorów, serwisów i linii morskich) rozsianych po całej kuli ziemskiej
  • Uproszczone odprawy celne zawierające przesunięcie terminu płatności importowego podatku VAT.
  • Wsparcie w składaniu reklamacji do ubezpieczyciela oraz kierowaniu roszczeń o odszkodowanie do przewoźnika.

Ponadto:

  • Kompleksowość oferowanych usług.
  • Indywidualne podejście do Klienta.
  • Elastyczne ofertowanie i negocjacje cenowe.
  • Doskonała obsługa spedycyjna Klienta.
  • Rozwinięta sieć agentów, przewoźników i magazynów.
  • Bardzo konkurencyjne stawki.
  • Doradztwo w zakresie transportu, spedycji i logistyki.

Kontakt

Biuro Prawdziwy Spedytor (Spedycja Morska FCL i LCL)
ul. Postępu 14, Warszawa

ZNACZNIKI: Transport morski > Transport oceaniczny > Transport wodny > Spedycja morska > Spedycja oceaniczna > Spedycja wodna > FCL > LCL